ایرانیان زمینه سازان حكومت حضرت مهدی(عج) در جهان/احیای اصل امامت مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۱۳۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزرای بسیج از خاتم؛ سخنران مراسم پر فیض دعای ندبه در شهرستان خاتم در حسینیه صاحب الزمان (عج) با اشاره به آیات متعدد در قرآن کریم که به مومنین وعده حاکمیت بر تمام گستره زمین داده است اظهار داشت: ایرانیان در تشکیل حکومت جهانی آقا امام زمان(عج) نقش مهم و اساسی دارند.
حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: مجموعه روایات وارده در مورد ایرانیان نشان میدهد كه این گروه، زمینهسازان حكومت حضرت مهدی(عج) در جهان هستند و بیشترین تأثیر را در روند استقرار حكومت ایشان دارند، و در حقیقت حضرت مهدی(عج) به همراه یاران از جمله ایرانیان با دشمنان به مبارزه برمیخیزد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حسینی در ادامه با گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود: تشکیل انقلاب اسلامی در سال 57 حاصل مجاهدت و تلاش مستمر مردم متدین و ولایی بود.
وی خاطر نشان کرد: احیای اصل امامت در قالب ولایت فقیه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران بود.
حسینی گفت: انقلاب اسلامی همان انقلاب و مکتبی است که مود توجه خدا و اولیای خدا مخصوص امام زمان (عج)است.
وی به فلسفه وجود امام زمان (عج) اشاره و اظهار داشت: فلسفه وجود امام زمان برای عالم این است که دین خدا را یاری کند و برای مومنین عزت ببخشد.
حسینی اراکی اظهار داشت: اگر عنایات امام زمان(عج)بعد از انقلاب و دوران جنگ و اکنون نسبت به جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت با وجود این همه دشمنی و گرفتاریها، مصیبت ها بر ما نازل میشد و دشمنان ما را نابود میکردند.
وی انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب ولایی عنوان و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی اقتصادی، سیاسی و مالی نیست بلکه انقلاب امامت، ولایت و ایمان است، انقلابی که پیرو خط علی و فاطمه است.
حسینی گفت: تنها علت دشمنی جهان غرب با ایران این است که همچنان پرچم امامت و ولایت در این کشور بالاست و جوانان روحیه مبارزه و انقلابگری خود را حفظ کرده اند.
استاد حوزه و دانشگاه در جمع مردم خاتم برای پیروزی جبهه حق بر باطل را سه عنصر اساسی عنوان و اظهار داشت: شناسایی مکتب و حرکت حق ، رهبرحق و مردم عناصر مهم در رسیدن جبهه حق بر باطل موثر هستند.
حسینی گفت: هرزمانی که ملت بین خودشان و بین دین حق و رهبر حق یک پیوند و اتصال ناگسستی ایجاد کردند آن ملت، کمال و معنویت پیدا کرد و به پیروزی رسید و هر گاه مردم پیوند را قطع کردند ملت و حاکمیت رو به افول رفت.
وی افزود: اصل ظهور امام زمان (عج) پیوند ناگسستنی ملت با مکتب و رهبر حق است.
استاد حوزه و دانشگاه حفظ این اتصال را مهمترین وظیفه مسئولین عنوان و خاطر نشان کرد:در حاکمیت ولایی نسبت و رابطه مسئولین با مردم نباید بر حسب طمع، حرص، منفعت طالبی و قدرت طلبی باشد بلکه باید بر اصل مهربانی و شفقت همراه باشد.
حسینی گفت: مسئولین باید مثل پدر برای ملت باشند، حرف مردم را بشنوند و پای درددل آنان بنشینند.
وی افزود: مردم از بدحجابی، سیاست بازی، فساد اقتصادی، تبعیض طبقاتی، گرانی و بیکای گلایه دارند و باید هر چه سریعتر نسبت به این مطالبه مردم پاسخ داده شود.
حسینی اراکی نفود منافقین،فتنه ،قطع شدن روحیه انقلابی و جهادی و ناامیدی نسبت به انقلاب را از مهمترین عوامل گسست بین مردم و حکومت عنوان و خاطر نشان کرد: مردم و مسئولین هر زمان که به منویات رهبری عمل کردند در آن جبهه موفق عمل کردیم اما هرگاه سخنان ایشان را زیر پا گذاشتیم عقب افتادیم و پیشرفت نکردیم مانند اقتصاد مقاومتی که همچنان در بین مردم و مسئولین به آن کمتر بها داده می شود.
سخنران مراسم دعای ندبه اظهار داشت: انقلاب ماندگاری و پیشرفت و دستاوردهای آن کاملا معجزه است و باید مردم و مسئولین قدردان این انقلاب باشند
منبع: بسیج نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پیریخت
به گزارش خبرنگار مهر، اوجگیری فرقه گرایی مذهبی، ورود اندیشههای کلامی یونان به حوزه اسلامی و دعوت دینی عباسیان همگی ضرورت تلاش و جهاد علمی را طلب میکرد تا اندیشه و معارف اسلامی مکتب اهل بیت علیهمالسلام با نهضت علمی و اصلاحی بالنده و با پیراستن از آرا و اندیشههای ناصواب و التقاطی، از آنها تمایز یابد و مهمتر از آن، اصول و قواعد بنیادی اسلام نیز استوار گردد. تجارب تاریخی بعد، بر درستی راه و راهبرد امام علیهالسلام صحّه نهاد؛ چنانکه در همه ملل و تمدنها آنچه موجب ماندگاری و بقاست، صرف عمل و تکثر عددی پیروان نیست و نبوده است، بلکه اندیشه و تفکر مبتنی بر اصول و قواعد استوار است که ماندگار میماند و مکتبی و دیانتی را مانا میسازد.
در دوران آشوبزده و بحرانهای سیاسی، دینی و مذهبی که همگی خود را منتسب به دیانت میدانستند و در اوجگیری فرقهها و تکوین مکاتب و نحلههای فکری که متأثر از اندیشهورزان دینی بودند، بیآنکه از آبشخور دین بهرهای برده باشند، امام صادق علیهالسلام به صیانت از دین و ترویج ارزشهای متعالی و ناب آن همت گمارد.
در همین راستا حجت الاسلام حمید احمدی مدیر کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص مقام علمی و فکری امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) با استفاده از سرمایه ارزشمند انسانی تربیت شده در مدرسه دو امام پیشین، نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پیریخت و با تأسیس مدرسه فقهی که امتداد آن به سایر ساحتها و حوزهها کشیده شد، حیات و بقای شیعه را تضمین کرد. امام در این نهضت عظیم از پرورشیافتگان مکتب امامت به شایستگی بهره برد و در شهرهای مختلف که کانون مباحث علمی بود، نخبگان بزرگ شیعه را مرجع دینی و فقهی مردم ساخت، آنچنان که حضرت درباره چند تن از بزرگان و فرهیختگان شیعی فرمود: کسی همانند زراره و ابوبصیر لیث مرادی و محمد بن مسلم و برید بن معاویه عجلی، ولایت ما و احادیث پدرم را زنده نکرد. اگر اینها نبودند، کسی از ما و احادیث ما اطلاع پیدا نمیکرد. اینها حافظ دین و اشخاص محل اعتماد پدرم بر حلال و حرام خدا هستند.
وی ادامه داد: این گروه شامل دهها تن از حکماً، متکلمان، محدثان و فقهای شیعی بودند و در کنار دهها عالم فرهیخته دیگر همانند ابن ابییعفور و ابوحمزه ثمالی در این نهضت علمی نقش آفرین بودند.امام در روایات زیادی با تأییدشان، ایشان را در مقام مرجعیت علمی و دینی در شهرها و مناطق مختلف معرفی کرد. چنانچه ابوالحسن بن اعین بن سوسن (زراره) که از نوادگان راهب یونانی مسلمان شده بود را در عراق مرجعیت بخشید. و دهها عالم بزرگ و برجسته دور او جمع شدند چنانچه ابناَبیعُمیر میگوید: "من و معاصرینم در کنار زراره همچون کودکانی بر گرد معلم بودیم".
حجت الاسلام احمدی با تاکید بر اینکه امام با شناختی که از تواناییهای هر یک از این عالمان داشت، گفت: امام آنها را در حوزه خاص علوم اسلامی برای تبیین و بسط و دفاع از آن در هندسه اندیشه اسلامی مأمور ساخت. ابوجعفر محمد بن نعمان احول را به حوزه کلامی در عراق گمارد.ابومحمد هشام بن حکم که جوانی شجاع واز مدافعان سرسخت اندیشه شیعی بود در کنار علی بن اسماعیل میثمی در کلام و جمیل بن دراج، عبدالله بن مسکان، عبدالله بن بکیر، حماد بن عیسی و حماد بن عثمان را در حوزه حدیث مأموریت دادند.
مدیر کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اظهار داشت: از دیگر اقدامها و جهاد علمی امام صادق علیهالسلام در عرصه تبیین و تثبیت نظریه امامت بود. پیداییاندیشههای زیدیه، کیسانیه و رواج جنبشهای مدعی مهدویت و قیام عباسیان، تردیدها و رهیافتهای گوناگونی را در نظریه امامت سبب شد. امام علیهالسلام تلاش گستردهای را با تمسک به نصوص دینی و سنت و سیره امامان علیهمالسلام و آموزههای عقلی و دینی در اثبات و استمرار جریان امامت و مختصات آن پرداخت. بیشترین تلاش امام معطوف به دو اصل مهم و بنیادی در امامت بود: اصل "نص در تعیین امام" و اصل "علم امام".
وی در پایان اظهار داشت: این جهاد و تلاش هوشمندانه امام صادق علیهالسلام، نهضت گسترده علمی و فرهنگی ایجاد کرد که به اصلاح و پالایش اندیشه اسلامی در چارچوب مکتب اهلبیت علیهمالسلام انجامید و لذا امام علیهالسلام به عنوان بزرگترین اصلاحگر فکری با پالایش اندیشه و تفکر اسلامی از پیرایهها و بیراههها به پاسداری و احیا و صیانت و بالندگی اسلام ناب پرداخت و نهضت بزرگ علمی و فرهنگی را بناگذاشت که مذهب شیعه امامیه به او شناخته و به نام او شهرت یافت و مذهب شیعه به جریان تنومند و بالنده تبدیل گردید و در آن آثار علمی در ساحتها و حوزههای مختلف خلق شد که امروز از تراثهای ارزشمند اسلام میباشند.
کد خبر 6096104 سمانه نوری زاده قصری